piątek, 22 czerwca 2012

To, co mnie ostatnio kręci - czyli biżuteria Chainmaille

Ostatnio, poszukując fajnych bizuteryjnych warsztatów, natknęłam się na tą efektowną technikę czyli, chainmaille - znaną również jako chain mail.
Technika tworzenia biżuterii chainmaille polega na łączeniu ze sobą niewielkich ogniwek i komponowaniu z nich różnych wzorów. Wywodzi się ona bezpośrednio ze znanej już w starożytności sztuki tworzenia kolczug, a dawne sposoby splatania kółeczek wykorzystywane są do dziś. Biżuteria tworzona tą techniką zachwyca misternymi splotami, a jednocześnie jest elegancka i prosta, wręcz surowa.
Zafascynowana tą techniką zakupiłam ogniwka i zaopatrzona w szczypce zabrałam się do pracy.
Oto efekty mojej około 2-3 godzinnej dłubaniny.

Bransoletka:



Oraz kolczyki:



 I w duecie:



Jeszcze tylko dorobić naszyjnik i będzie fajne trio :D

9 komentarzy:

  1. Bratówka zrób mi takie:* Proszę proszę proszę:*:*:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Renia jakie to piękne:) też bym takie chciała:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne:) Pozdrawiam i dziękuję za dzisiejsze towarzystwo:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogromnie Ci dziękuję za przemiły komentarz:)
    Niestety nie będzie mnie z Wami w sobotę..., mam nadzieję, że kolejnym razem uda nam się spotkać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapomniałam zapytać o zdrowie, już wszystko ok?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ludko, dobrze już było w poniedziałek. Ale na 100% to jakiś wirus był bo się pół rodziny pochorowało....
      Mam nadzieję, że żadnej z Was nie zaraziłam....
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Dzień dobry!
    Ostatnio zainteresowałam się tą techniką, ale nijak nie mogę znaleźć informacji o niej na stronach w języku polskim. Chciałabym się zapytać gdzie kupiła Pani ogniwka i narzędzia (jakie?)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne. Cieszę się, że miałam przyjemność pomacać :D
    Guga

    OdpowiedzUsuń